fredag 7. desember 2007

Stormfulle dager i vente

Hjelp! I natt lynte og tordnet det igjen så kraftig at jeg trodde hele bygningen skulle falle sammen. Ryktet sier at tre dager med storm venter oss. Det tror jeg så gjerne. I går blåste ett av vindusglassene på kjøkkenet av hengslene og ble liggende i tusen knas på gulvet, noe som var mulig fordi vi ikke har vanlige lukkbare vinduer, men heller en slags persienneordning i glass. Ganske sjarmerende i grunn, men jeg innrømmer at jeg er litt skepstisk til hvordan dette vil bidra til å holde kulden ute i vinter. Jeg får ta med en ekstra ullgenser tilbake fra Norge i romjula, så går det sikkert helt fint. Tre dager med storm betyr gjerne tre dager uten internett (vi har endelig fått installert nett hjemme – hurra!), og muligens også uten strøm, men det bekymrer meg ikke noe særlig siden jeg skal bruke hele lørdag og søndag på workshop tusen og noen meter over havet. (Og der blir det helt sikkert snø!! :)) Regler i krig-programmet til Libanon Røde Kors Ungdom skal prøve ut nye aktiviteter til sin interne opplæring i helga, og jeg skal blant annet være med og fasilitere semirollespillet Raw War. Da skal de frivillige få være utendørs og "krige”, utstyrt med krigsmaling og kostymer. Og jeg skal lage engler i snøen:) Dette blir garantert kjempegøy!!

Ingen kommentarer: