lørdag 15. desember 2007

En nydelig dag!



Ah, etter regn kommer friskere luft og klar himmel. Skjønt! I dag stod jeg opp tiidlig for å kjøre min kjære ”kone” (Trude) til flyplassen. 05:30 ringte vekkerklokken. Litt i tidligste laget kanskje, men hva gjør man vel ikke for sine kjære? Etter å ha tilbrakt hver eneste dag sammen i tre måneder, blir det rart å ikke se Trude på tre uker. Men det er sikkert sunt for forholdet vårt at vi får litt tid til å savne hverandre. Nå har jeg fire dager ”alene” i Beirut foran meg, og vips så er også jeg hjemme i Norge sammen med familien min. Som jeg gleder meg!! Lørdag er forresten arbeidsdag i Libanon, så etter flyplassoppdraget i dag tidlig bar det på kontoret for å utføre dagens oppgaver. Siden jeg reiser på mandag syns jeg det var på sin plass å spre litt juleglede til ansatte og frivillige, så jeg vartet like godt opp med stearinlys og norsk kavring og brunost. En kulinarisk (?) opplevelse som ble godt mottatt. På vei hjem fra jobb stakk jeg innom en brukthandel som drives av en utrolig hyggelig, godt voksen herre. Vi pratet om løst og fast, og takk for sist, og egentlig stakk jeg innom for å høre om han hadde en gammel gitar å selge. Det hadde han ikke, men jeg fikk like godt låne med meg hjem hans egen gitar. Han syns det passet seg bra siden jeg nå var alene i huset, og hadde god tid til å spille. Han viste meg et gammelt og gulnet programblad fra en gitarkonsert han hadde gjort på det amerikanske universitetet i byen i 1957, og fortalte om hvordan han begynte å spille gitar i sine yngre dager. For en fantastisk hyggelig mann! Nærmes forfjamset av glede og takknemlighet vandret jeg videre hjemover, med en godt innspilt gitar i den ene hånden, og en nydelig rød stilkblomst til 3 kr fra forhandleren på hjørnet i den andre. I kveld skal jeg på besøk til noen venner og spise kylling og kose meg enda mer. For en herlig dag!

4 kommentarer:

Linda sa...

Godt Nytt År, det var bare så godt å få ha deg hjemme i julen.
Her i Drammen har vi hatt et stort snøfall de siste dagene, så nå går det så det suser i sledesporet.
Alle har det bra og gleder oss veldig til å komme ned til deg i April.
Take a brake once in a while...,og pass på deg selv. glad i deg og savner deg.
Klem fra oss her hjemme, mamma.

Linda sa...

Godt Nytt År, det var bare så godt å få ha deg hjemme i julen.
Her i Drammen har vi hatt et stort snøfall de siste dagene, så nå går det så det suser i sledesporet.
Alle har det bra og gleder oss veldig til å komme ned til deg i April.
Take a brake once in a while...,og pass på deg selv. glad i deg og savner deg.
Klem fra oss her hjemme, mamma.

Linda sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Linda sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.