lørdag 16. februar 2008

Lørdag på kontoret

Ja, så sitter jeg her på kontoret denne lørdagsmorgenen, og jeg innser at internettilkoblingen ikke er aktiv. Ikke i dag heller. Planene om å lese e-post og gjøre litt mer research om klasebomber gikk dermed akkurat i vasken, og i stedet skal jeg prøve å fordype meg i tykke dokumenter om organisasjonsutvikling. Fra radioen i hjørnet strømmer det ut en salig blanding av orientalske toner, gamle slagere og de heteste nyeste rytmene fra Beiruts dansegulv. Folk kommer og går, og snart regner jeg med noen av de frivillige fra Røde Kors Ungdom vil stikke innom kontoret. Airconditionen sender en varm luftstrøm rett i ansiktet mitt, og fra gangen høres en jevn dur fra anleggsarbeid og folk som snakker høylytt. Jeg har etter hvert blitt vant til dette arbeidsmiljøet, og undrer meg over hvordan det blir å komme hjem og jobbe i Norge igjen i sommer. Kanskje jeg da blir nødt til å bringe inn noen libanesiske elementer til mine kolleger for å finne meg til rette de første dagene eller ukene:) Hihi. Jeg kjenner jeg er litt trøtt også. Den siste uken har jeg sovet lite og urolig, og jeg mistenker at det har en sammenheng med alle bevegelsene i jordplatene nylig. Natt til tirsdag våknet jeg av at hele sengen min ristet, og det tok en liten stund før jeg innså at det jeg opplevde var et jordskjelv, og ikke alvorlig krøll på balansenerven. Det var en merkelig opplevelse. Skjelvet målte ettersigende 4 på r-skalaen, og rammet først og fremst Sør-Libanon og naboområdene. Folk jeg snakket med i sør sa at de ikke hadde erfart noe sammenlignbart skjelv på 40 år. I går igjen begynte kontormøblene å riste, og dette skal visstnok ha vært litt kraftigere enn det forrige. Vår sekretærkollega Milia forteller at det hadde vært flere jordskjelv disse to ukene, og med dette slår jeg meg til ro med at søvnproblemene mine i det siste har lite å gjøre med den økende graden av skyting og politisk spenning, og at de i stedet skyldes seismologiske faktorer. To frivillige fra senteret i Aaley kom akkurat inn døren, og de har med bilder fra besøket vårt for noen uker siden. Jeg tror jeg utsetter fordypningen en stund, og tar meg en kopp te i stedet:)

1 kommentar:

Kajsa Liisa sa...

Hei vennen! Jeg gleder meg SÅ masse til å se deg igjen. Husk å sende meg handleliste så fort som mulig, gjerne litt etter litt som du kommer på det :) Så jeg har good tid!