lørdag 9. februar 2008

Nå smeller det utenfor kjøkkenvinduet. Fra våpen eller fyrverkeri. Jeg har ikke helt lært meg å skille mellom lydene enda, kanskje er det fra begge deler. Jeg har tenkt meg av gårde på en Røde Kors fest her i Beirut i kveld. En ny libanesisk rapper skal opptre, og jeg tror det kan bli gøy. For sikkerhets skyld skal jeg vente til det roer seg litt utenfor. Trude stakkars ligger til sengs med feber, så jeg får prøve å finne frem på egen hånd. Med min retningssans, hehe.. I går var det jeg som svimlet rundt på jobb, og som bare måtte holde sengen fra jeg kom inn døren hjemme. Heldigvis virker trikset med masse c-vitaminer og søvn også her nede, så forhåpentligvis er min kjære kone bedre i morgen. I dag har jeg vært i ekstatisk godt humør – jeg fikk nemlig bekreftelse på at min elskede Kajsa Liisa kommer på besøk i begynnelsen av mars!! Og en uke senere kommer min kjære Leila også!! Til tross for bomber og advarsler fra UD så har de altså valgt å ta turen ned hit til meg. Trallalalala… Åå, som jeg gleder meg til å få venninnebesøk!! Jippi!!! Da må jeg kanskje benytte muligheten til å være litt turist i Libanon også, for frem til nå har jeg i grunn ikke fått med meg så mange andre attraksjoner enn Byblos og de eldgamle ruinene i Baalbek. Og, nå må jeg skynde meg å skrive ønskeliste fra Norge. Selv om man får tak i det meste av det man trenger her er det likevel en del saker og ting jeg begynner å savne her nede. Melkesjokolade så klart, men også små ting som grovt mel (!) og jerntabletter som ikke er rosa på farge..

Ingen kommentarer: