onsdag 27. februar 2008

Ut på tur!

På fredag var vi ute og feiret en venns bursdag. På karaokebar. Jeg og Trude sang selvsagt duett, og gjorde en noe mindre vakker opptreden med Light My Fire av The Doors. Vi klarte ikke bestemme oss for om vi skulle legge stemmene høyt eller lavt, og da kan du jo bare tenke deg til hvordan det måtte høres ut. I tillegg var jo halve sangen instrumental.. Men gøy var det! På vanlig libanesisk vis var siste halvdel av kvelden dedikert til arabisk musikk, og stoler og puffer ble flyttet til siden for å lage plass til livlig orientalsk dans mellom bordene. Det ble ikke mer synging på meg denne kvelden, for jeg er på ingen måte så avansert at jeg kan lese og synge arabisk karaoke.. Lokalet var varmt og røykfylt, og jeg måtte atter en gang ta meg selv i å lovprise den norske røykeloven. Etter jobb lørdag skyndte jeg meg hjem for å pakke gode og varme klær og sko, og så stakk jeg til fjells med venner. Det var en flott tur, og jeg setter virkelig pris på det snødekte fjellandskapet og den friske luften oppe i høyden. Det var bitende kaldt om kvelden, og den gammeldagse libanesiske oljeovnen måtte putre hele natten i gjennom. Søndag stakk imidlertid solen frem og den velkjente og gode følelsen av vår kom strømmende over meg. Det er herlig å traske i smeltende snø, og kjenne solen tvinge frem svetteperler fordi man har kledt på seg alt for mange lag med ullundertøy:) Dagen etter var det duket for enda en bursdagsfeiring. Jeg har faktisk mistet tellingen på hvor mange fødselsdager vi har feiret her nede til nå. Denne gangen var det Yehya, vår kjære og litt sprø nabo, som fylte 19, og vi dro en liten gjeng ut, først på kino og så til Club Social (et av mine favorittsteder) for å spille biljard. Også dette var en hyggelig kveld i godt selskap, og jeg må si jeg er takknemlig for å ha kunnet fylle de siste dagene med andre aktiviteter enn å bare sitte hjemme i leiligheten! Jaaaa!

Ingen kommentarer: