tirsdag 4. mars 2008

Øyedramatikk

Ajajaj, i dag våknet jeg opp med en følelse av at noe ikke var helt som det skulle være. Jeg fikk ikke åpnet det ene øyet skikkelig, og kunne 1 minutt senere lettere skrekkslagen foran speilet konstatere at noe var galt. Øyelokket var digert og skikkelig opphovnet, og jeg så nesten ut som om noen hadde slått knockout på meg. Det var ikke et pent syn. Hjelp, hva hadde skjedd?? Vel, ikke vet jeg. Jeg bare håpte at det ville gå fort over, og ikke utarte seg. Tenk om dette bare var begynnelsen? Jeg ringte og sa i fra at jeg ikke kom på kontoret før jeg hadde funnet ut av dette, og så surfet jeg nettet for å prøve å konsultere meg selv. Hm.. bare en enkel allergisk reaksjon?? **Håpe, håpe** Noen timer senere pustet jeg lettet ut. Hevelsen var heldigvis på vei ned, sånn helt av seg selv. Hodet mitt ville ikke bli forvandlet til en ballong likevel!! Hurra! For sikkerhets skyld stakk jeg og Trude bort på sykehuset for å snakke med en lege. Jeg hadde glemt forsikringsbeviset mitt hjemme i leiligheten, og da de sa at det ville koste nesten 600 kr for en konsultasjon kjente jeg umiddelbart at hevelsen så å si forsvant på flekken. Frisk som en fisk, la oss gå hjem! Vår gode venninne (og tidligere ungdomsdelegat) Marya kunne senere fortelle at det er et øyevirus som går her nå, og at en venn av henne hadde en lignende tilstand nylig. Forbigående, takk og pris! Det er ubehagelig og litt skummelt å oppleve at ansiktet plutselig forandrer seg sånn over natten. Jeg undrer litt på hvordan de som bestemmer seg for å gå igjennom ”kosmetiske” kirurgiske inngrep føler det når de ser seg i speilet med sitt nye fjes for første gang. Kanskje fjernt for de fleste nordmenn, men med over en million slike inngrep utført i Libanon i fjor, er dette faktisk en ganske aktuell problemstilling her i landet. Det må da være en litt dramatisk opplevelse? Hm.. Jeg er i hvert fall glad for at mitt øye nå nesten er helt tilbake til det normale..

Ingen kommentarer: